Tam, kad automobilis būtų techniškai tvarkingas, kiekvienas jis turėtų turėti svarbiausias šviesas: posūkio, avarines, dienos šviesas arba artimųjų ir tolimųjų šviesų žibintus, stabdymo šviesą gale. Jei kažkas sugedę, visada galima įsigyti tokiose parduotuvėse https://www.autosviesos.lt, kur prekiaujama visomis šviesomis. Tačiau vien tvarkingos mašinos neužteks, net jeigu posūkio žibintai bus ir ant veidrodėlio, ir mašinos šonuose, o ant vilkikų – dar ir viršuje, siekiant parodyti mašinos gabaritus. Dar reikės ir išmanyti tinkamai KET taisykles, kad vairavimas ir šviesų naudojimas būtų tikrai saugus.
Tolimojo ir artimojo šviesų naudojimas
Bene daugiausiai avarinių situacijų tamsiuoju paros metu galima prognozuoti, kai žmonės važinėja nesilaikydami reikalavimo perjungti tolimąsias šviesas į artimąsias. Kad visos šviesos automobilyje veiktų tinkamai, galima pirkti jas čia: https://www.autosviesos.lt/xenon-blokai. Pagal KET taisykles, tolimieji žibintai galimi tik važiuojant neapšviestais gyvenviečių (ne miesto) keliais, ir kai iš priešakinės pusės bent 150 m nesimato automobilio. Ar važiuotumėte kažkam iš paskos, ar lėktų į jus. Jeigu važiuosite su tolimosiomis šviesomis įjungtomis ir kitas vairuotojas pateks į tą 150 m atstumą, jis bus akinamas šviesų. Todėl šioje vietoje reikia tikrai labai pasistengti ir išvengti to akinimo, kad spinduliai netviekstų tiesiai į akis. Apakintas vairuotojas ne tik gali pats patekti į avariją, bet ir į jus atsitrenkti. Taigi, akinti yra labai pavojinga. Ne taip ir lengva iš akies naktį tiksliai nustatyti tą 150 m atstumą, nors šoniniai kuoliukai būna sukalti su atšvaitais kas 50 metrų lygiame kelyje. Tad, kad nebūtų nesusipratimų, žmonės yra linkę vos išvydę kitą automobilį, iškart perjungti šviesas į artimas. Be to, negalima su tolimaisiais žibintais važiuoti iš nugaros, nes tai irgi gali labai akinti vairuotoją per veidrodėlius. Lenkimo metu irgi reikia perjungti šviesas abiems vairuotojams.
Rūko žibintai
Jie naudojami, kuomet yra blogos oro sąlygos: rūkas, sniegas, lietus ir kitos medžiagos sudaro "tirštą" orą. Tuomet per jį geriausiai sklinda į šonus šviečiantys rūko žibintai. Juos KET leidžia naudoti tik esant tokiom sąlygoms arba tuomet, kada važiuojant neveikia kairys trumpų šviesų priekinis žibintas, tuomet galima įsijungti rūko žibintus ir važiuoti iki artimiausio serviso.
Dienos šviesos – dar viena šviesų rūšis, kurios irgi apibrėžtos KET. Kai kurie automobiliai naujesni turi specialias dienos šviesas, kiti tiesiog naudoja tas pačias trumpąsias šviesas, kad pasišviestų kelią, kaip reikia.
Galvoju bene daugiausiai avarinių situacijų sukelia netvarkingos, senos transporto priemonės. Gerai kad dabar yra įmonių, kurios superka tokius automobilius. Mačiau deiauta superka tarkim. Nuperki naują automobilį ir tada nebus jokių problemų nei su šviesom, nes su kitais gedimais bent kurį laiką.